Hvorfor skal små virksomheder tænke på etik?

Investoren vendte sig til planlæggeren af ​​Markowitz pensionsplanen med mulighed. Investoren bragte ikke en kostume og bad om at holde et morgenmøde på en cigarbjælke. Markowitz følte sig tvunget til at bede om mere information om investeringsstrategien.

Investoren fortalte Markowitz, at hvis han investerede $ 250.000 om to år, ville han modtage et 15% afkast hvert år.

Investoren forklarede, at han giver penge til fattige virksomheder med en 20% rente. Under din aftale, hvis låntageren ikke kan betale kontant inden for seks måneder, kan långiveren købe aktier i selskabet med 40% rabat. Investorens strategi var at frigive aktier til markedet så hurtigt som muligt.

Som en rovdyr, da ordningen lød, var det ikke ulovligt. Da Markowitz spurgte om risiciene i forretningsmodellen svarede investoren: “Vores største problem er regulering.”

Næsten 98% af de amerikanske virksomheder er små – meget små – med mindre end 20 ansatte. Og blandt indirekte omkostninger, overholdelse af love, tilpasning af skatteproblemer og drift af forretninger, har virksomhedsejere deres hænder fulde. Der træffes vanskelige beslutninger hver dag.

Gør du etiske handlinger i din virksomhed?

Da de stod overfor en etisk beslutning, sagde Aileron, en lille ideel ejer, at iværksættere skulle stille sig to spørgsmål:

Når penge er kort, forstyrrer du sælgere eller betaler ikke nogle af dine medarbejdere?

Sparer du et par dollars og snyder miljøet eller overholdelse på arbejdspladsen?

Hvis du svarede ja på ethvert spørgsmål, kan du følge en etisk og glat hældning.

Så hvorfor er optaget små virksomhedsejere bekymrede for etik?

Som du er en software nybegynder eller har en taco lastbil, kan etiske fejl skade bundlinjen, siger Shante Roddy, administrerende direktør for Intuitive Risk Management International.

“Etiske medarbejderprocesser, gode PR og korrekte oplysninger, der er delt med interessenterne – Alt dette er øverste leders ansvar og har direkte indflydelse på virksomhedens samlede vækst”, skriver Roddy.

Iværksættere skal svede små løsninger, fordi ifølge Eleron er “forretningsetiske problemer altid små.”

Juliette Gust er grundlæggeren af ​​Etics Suite, en platform for gæstfrihed og gæstfrihed industri medarbejdere, at fordømme upassende arbejdsgiver adfærd uden at komme i problemer. Hun giver et eksempel: en restaurator modtager en anmodning fra en lokal forretningsmand, der gerne vil holde en begivenhed på sin restaurant. Selskabsindehaverens politik tillader ikke alkohol på virksomhedens begivenheder, så han beder restauratøren om at skjule salget af alkoholholdige drikkevarer om natten og citerer dem som mad.

“Hvis … Jeg siger” naturligvis ikke noget problem “, ved mit hold, at jeg er klar til at foretage en uetisk beslutning til fordel for min indkomst,” siger Gust.

Når man ser denne uetiske adfærd, er medarbejderne mere tilbøjelige til at handle uetisk, siger hun, og det kan true virksomhedens omdømme og rentabilitet som helhed.

Gust henvist til “broken window syndrome”, en teori om, at kriminalitet er mere almindelig på gaden, hvor der er knuste vinduer, fordi de er et tegn på, at disciplin og retsstatsforhold er svagere. Udøvelsen af ​​Rudy Giulianis gamle teori af borgmesteren i New York City i 1990’erne var kontroversiel, men den generelle fornuft for analogien til erhvervslivet er indlysende.

“Flow” af etiske beslutninger:

Milliar siger, at virksomhedens etiske strategi bliver “udvist”. “Og så skal du tro på dine ledere – din øverste ledelse skal tro på, at dette er vigtigt nok på arbejdspladsen til at investere ressourcer i.” Disse succesfulde virksomheder har fundet den rigtige formel for at sikre, at deres ord og adfærd er tilpasset. ”

Den rigtige beslutning vil ikke altid være for dem, der tjener flere penge, men kan give andre fordele. Hvis en enkelt virksomhedsejere ejer en underleverandør, kan han for eksempel betale et dagligt gebyr, som de spørger, selv om det koster ham lidt mere. Det gør mindre end det maksimale, det kunne gøre for et bestemt projekt, men det erkender, at der er mindre håndgribelige men lige så værdifulde fordele, der kan betragtes som en retfærdig arbejdsgiver.

For det første ved det, at det ikke reducerer markedsrenterne i sin meget konkurrencedygtige industri. For det andet er dit produkt så godt som de mennesker, der gør det. Derfor er det vigtigt for ham at vide, at næste gang han kalder en underleverandør, vil de afhente telefonen.

Når fortjeneste er den eneste motivator, siger Miller, er selskabet tiltrukket af at falde.

“Du kan tale om virksomheder, der havde de rigtige ord, og så var deres adfærd anderledes,” sagde hun. “Og de lukkede deres øjne.